-Aprender la diferencia entre frio-caliente-templado.
-Recordar que hay que pedir perdón.
-Plasmar una imagen amistosa y pacifica de los animales.
-Diferenciar entre blando-duro.
-Trabajar la coeducación.
-Edad a la que va dirigido: A partir de 3-4 años.
-Dónde y cuándo: En el aula después de "La Asamblea", como actividad principal del día.
-Materiales: Tres recipientes de
distintos tamaños, hielos, agua templada, agua caliente, caretas de ositos y de Ricitos de Oro, tres colchonetas y tres sillas.
-Procedimiento: Primero, se llevará a cabo la representación del teatro:
"Once upon a time, The Bears Family left home to take a walk through the
forest.
Goldilocks was walking and singing through the forest and suddenly she
found a very big
house.
-GOLDILOCKS: Oh! What a beautiful house! I want to visit it.
Goldilocks enter in the house and she found three soup dishes. She was very
hungry and she
decided to taste them.
-GOLDILOCKS: Mmm, I´m hungry. It´s hot, it´s cold. Ohh, it´s perfect!
After lunch, she was very sleepy so she went upstairs and went into the
bedroom. She saw
three beds.
-GOLDILOCKS: This bed it´s too small, this bed it´s too hard. Oh, this bed
it´s very big and
comfortable!
She slept in the big bed.
-TEDDY BEAR: Mum, Dad, I´m very hungry.
-DADDY: Let´s go home!
Next, the three bears arrived home and sate down to ate.
-DADDY: Mmm, my soup is delicious!
-TEDDY BEAR: Mmm, my soup is perfect!
-MUMMY: I haven´t any soup. Someone ate my soup.
-TEDDY BEAR: Have some soup mummy!
-MUMMY: Thanks my teddy bear!
-DADDY: We will take a nap.
-TEDDY BEAR: My bed is perfect.
-MUMMY: My bed is very comfortable.
-DADDY: oh oh!! There is a problem. A girl is sleeping in my bed.
Goldilocks opened her eyes. She souted when looked the bear.
-GOLDILOCKS: Oh… excuse me. Iwas very hungry and sleepy. I saw the door open
and I came in.
-MUMMY: Don´t worry, it doesn´t matter. You can eat all you want.
-GOLDILOCKS: Thank you. You´re very nice animals!!
Next day, The Family Bears and Goldilocks went for a walk, and they had lunch
in the country
side.
THE END"
Después se llevará a cabo la siguiente actividad:
Prepararemos tres recipientes , uno pequeño, uno mediano y uno grande :
En el pequeño pondremos agua caliente, en el mediano pondremos hielos y en
el recipiente grande habrá agua templada.
Los niños tendrán que meter la mano para experimentar la sensación de los
tres recipientes; se le preguntara a cada niño que recipiente quieren ir
probando si el grande , el pequeño o el mediano (ellos mismo serán los que
elijan el orden en el que quieren ver que hay dentro de cada recipiente).
-Variaciones: Poner en los recipientes diferentes tipos de alimentos y que así experimenten diferentes sabores y texturas
No hay comentarios:
Publicar un comentario