martes, 18 de febrero de 2014

Teatro: Goldilocks

-Objetivos: -Recordar los diferentes tamaños.
                     -Aprender la diferencia entre frio-caliente-templado.
                     -Recordar que hay que pedir perdón.
                     -Plasmar una imagen amistosa y pacifica de los animales.
                     -Diferenciar entre blando-duro.
                     -Trabajar la coeducación.

-Edad a la que va dirigido: A partir de 3-4 años.

-Dónde y cuándo: En el aula después de "La Asamblea", como actividad principal del día.

-Materiales:  Tres recipientes de distintos tamaños, hielos, agua templada, agua caliente, caretas de ositos y de Ricitos de Oro, tres colchonetas y tres sillas.

-Procedimiento: Primero, se llevará a cabo la representación del teatro:

"Once upon a time, The Bears Family left home to take a walk through the forest.

Goldilocks was walking and singing through the forest and suddenly she found a very big

house.

-GOLDILOCKS: Oh! What a beautiful house! I want to visit it.

Goldilocks enter in the house and she found three soup dishes. She was very hungry and she

decided to taste them.

-GOLDILOCKS: Mmm, I´m hungry. It´s hot, it´s cold. Ohh, it´s perfect!

After lunch, she was very sleepy so she went upstairs and went into the bedroom. She saw

three beds.

-GOLDILOCKS: This bed it´s too small, this bed it´s too hard. Oh, this bed it´s very big and

comfortable!

She slept in the big bed.

-TEDDY BEAR: Mum, Dad, I´m very hungry.

-DADDY: Let´s go home!

Next, the three bears arrived home and sate down to ate.

-DADDY: Mmm, my soup is delicious!

-TEDDY BEAR: Mmm, my soup is perfect!

-MUMMY: I haven´t any soup. Someone ate my soup.

-TEDDY BEAR: Have some soup mummy!

-MUMMY: Thanks my teddy bear!

-DADDY: We will take a nap.

-TEDDY BEAR: My bed is perfect.

-MUMMY: My bed is very comfortable.

-DADDY: oh oh!! There is a problem. A girl is sleeping in my bed.

Goldilocks opened her eyes. She souted when looked the bear.

-GOLDILOCKS: Oh… excuse me. Iwas very hungry and sleepy. I saw the door open and I came in.

-MUMMY: Don´t worry, it doesn´t matter. You can eat all you want.

-GOLDILOCKS: Thank you. You´re very nice animals!!

Next day, The Family Bears and Goldilocks went for a walk, and they had lunch in the country

side.

THE END"

Después se llevará a cabo la siguiente actividad:

Prepararemos tres recipientes , uno pequeño, uno mediano y uno grande :
En el pequeño pondremos agua caliente, en el mediano pondremos hielos y en el recipiente grande habrá agua templada.
Los niños tendrán que meter la mano para experimentar la sensación de los tres recipientes; se le preguntara a cada niño que recipiente quieren ir probando si el grande , el pequeño o el mediano (ellos mismo serán los que elijan el orden en el que quieren ver que hay dentro de cada recipiente).

-Variaciones: Poner en los recipientes diferentes tipos de alimentos y que así experimenten diferentes sabores y texturas


No hay comentarios:

Publicar un comentario